Wednesday, February 24, 2010

PM, Menteri, Peguam Negara Korup ?

1. Patutkah laporan polis dan aduan rasuah kepada SPRM dibuat kepada mereka ini ? Baca di sini.

2. Mahukan penjelasan yang menyakinkan daripada mereka ini bagaimana anak luar nikah dapat sijil kelahiran daripada JPN. Adakah undang-undang yang membenarkannya dan terdapat pengecualian dalam kes ini ? Kalau ada atas dasar atau merit apa yang mengikut undang-undang dan perlembagaan yang sedia ada di negara ini ?

3. Jika ada, pernah terjadikah sebelum ini, kalau ada sebutkan  dan nyatakan kes sebelumnya atau tiada , adakah ini kes yang pertama dan akan menjadi precedent untuk masa akan datang ?

4. Persoalan sekarang dan masa hadapan akan menjadi ikutan dan amalan di negara ini anak para penzina boleh mendapat pengiktirafan undang-undang negara dengan meminta pertolongan dan merayu kepada Perdana Menteri, Menteri Dalam Negeri, Peguam Negara, Setiausaha Politik PM dan Pegawai Khas Menteri Dalam Negeri atas dasar kepentingan Politik semata-mata.

5. Umat Islam akan mendapat keadilankah dengan cara ini ? Kristian,Buddha,Hindu dan agama selain dari Islam akan mendapat hak dan keistimewaan dengan cara ini ? Anak luar nikah umat Islam mendapat tekanan undang-undang dan penafian hak yang sah melalui undang-undang berbanding penganut agama selain dari Islam ?

6. Amat musykil sekali orang yang membunuh diri dan terlibat sama dalam jenayah rasuah mendapat keistimewaan yang luar biasa sekali tanpa ada jasa dan sumbangan besar kepada negara ini demi kepentingan politik kebinatangan,sempit dan kuat meyalak lagi amat perkauman dan komunis.Dilayan dan ditatang oleh pemimpin negara secara amat luar biasa sekali.

7. Terfikir dan terlintas undang-undang dicipta dan dikuatkuasakan di negara ini hanya kepada bangsa Melayu dan umat Islam tidak kepada bukan Melayu. Mereka ini diberi layanan khas dan pengecualian daripada tindakan undang-undang sama juga kepada warga asing . Beginikah nasib Melayu di Bumi Melayu ? Pemimpin Melayu mengenakan orang Melayu dan menzalimi bangsanya sendiri dengan pengkhianatan dan hasad dengki yang tidak berkesudahan.

1 comment:

  1. "Mahukan penjelasan yang menyakinkan daripada mereka ini bagaimana anak luar nikah dapat sijil kelahiran daripada JPN"

    Sila rujuk kepada JPN dan Jabatan Agama Islam negeri....... Anak luar nikah pun layak kepada Sijil Kelahiran dan MyKad setelah pembuktian dibuat. Kalau mereka tak layak kepada 2 perkara itu, patut ke mereka dibuang ke dalam laut???

    Apakah kita ini manusia yang beraqal atau ektremist Islam????

    ReplyDelete

Use OpenDNS